Wysoka jakość wykonania, zabezpieczenia i kompletny zestaw, pozwalają szybko i sprawnie uporać się z założeniem takiego elementu na koła na zamówienie pojazdu

2021-03-04

Paski klinowe lub wieloklinowe podlegają zużyciu eksploatacyjnemu, a czasami ich żywotność może ulec gwałtownemu skróceniu. Pasy klinowe Z to najmniejszy rodzaj pasa klasycznego pasa klinowego. Niewłaściwy zakup może spowodować uszkodzenie, w tym złamanie koła podporowego, ale i gwałtowne oparcie się przyczepy na dyszlu, a także zaczepie kulowym. Wysoka jakość wykonania, zabezpieczenia i kompletny zestaw, pozwalają szybko i sprawnie uporać się z założeniem takiego elementu na koła na zamówienie pojazdu. Koła występują w 14 różnych odmianach oraz mogą mieć od 1 do 8 rowków. Koła te pasują również do pasów zespolonych. Mamy paski klinowe do całego szeregu maszyn rolniczych, zarówno do najbardziej popularnych modeli ciągników i kombajnów jak i mniejszych maszyn. Oferujemy koła z podziałką metryczną i calową. Bardzo popularne pasy klinowe wąskoprofilowe do wysokiego obciążenia. Paski mają najczęściej od czterech do sześciu rowków. Jeśli koła pasowe są zużyte (wytarte) albo przesunięte względem płaszczyzny pracy, powodują przyspieszone zużycie paska. Nasze koła pasowe są elementami, do wykonania których wykorzystano najlepsze materiały i zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, niektóre koła pasowe napędzane są wyżłobioną częścią paska (rowkami) a inne częścią płaską. Paski zużywają się w trakcie użytkowania, elementy gumowe ulegają ścieraniu, a sama guma może kruszeć i się starzeć. Paski klinowe dominowały jeszcze w latach dziewięćdziesiątych. Budowa pasa klinowego SPB sprawia że bardzo dobrze przylega on do koła pasowego przez co może przenosić bardzo duże momenty oraz pozwala na długą bezawaryjną pracę przekładni pasowej. Pasy klinowe mogą pracować w temperaturze od -35°C do +100°C. – koła z rowkami w poprzek obwodu – przystosowane do pasów zębatych. Pasy klinowe SPA mogą pracować w temperaturze od -35 do +100 w zależności od wykonania. Paski muszą być wytrzymałe – obecnie w nowszych autach napędzają kilka urządzeń o dużej mocy. Pasy klinowe SPZ posiadają bardzo dobrą odporność wierzchniej warstwy gumy na oleje i smary co chroni rdzeń pasa przed najtrudniejszymi warunkami zewnętrznymi. Koła pasowe klinowe, koła zębate, koła wielorowkowe i tuleje zaciskowe. Przed montażem nowego paska trzeba koniecznie sprawdzić stan napinacza, rolek prowadzących, kół pasowych oraz koła alternatora. Pasy klinowe SPA mają wymiary szerokość 12,7 wysokość 10 mm i są jednymi z najczęściej wykorzystywanymi pasami klinowymi w napędach stosowanych do wysokich obciążeń.